دکوراسیون

نکات کلیدی درباره طراحی کابین دوش شیشه ای حمام

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
به این صفحه امتیاز بدهید

در این مقاله با نکات کلیدی در طراحی کابین دوش شیشه‌ای حمام آشنا شوید. از انتخاب مواد مقاوم تا ترکیب با دیگر عناصر دکوراسیون، با این نکات به طراحی حمامی شیک و مدرن دست یابید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

امروزه برخلاف گذشته برای طراحی خانه‌ فقط به زیباسازی سالن پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه توجه نمی شود بلکه به اتاق ها ، بالکن، حمام و سرویس بهداشتی نیز توجه خاصی می شود. و در این راستا از متریال‌ها و المان‌های متفاوتی برای زیباسازی و طراحی استفاده می شود که ند سالی است شیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین مواد برای این فضاسازی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به اینکه متراژ ساختمان ها بسیار کم شده است و به همین جهت اغلب حمام ها کوچک تر از قبل ساخته می شوند. همین موضوع باعث شده تا در حین استحمام، آب به بخش‌های دیگر سرویس بهداشتی برخورد کرده و آن‌ها را خیس نماید. برای حل این موضوع طراحان داخلی از ایده‌های جدید و خلاقانه ای استفاده کرده اند و کابین دوش شیشه ای یکی از این موارد است.

کابین دوش شیشه ای یا دیوایدر شیشه ای حمام، وسیله ای است که علاوه بر تقسیم فضا در حمام از خیس شدن بخش های دیگر سرویس بهداشتی شما در حین دوش گرفتن نیز جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این فضا را بسیار زیباتر و دکوراتیو تر نیز خواهد نمود.

در طراحی کابین دوش شیشه‌ای، باید به اندازه‌گیری دقیق فضای حمام و انتخاب اندازه مناسب کابین دوش توجه کنید. همچنین، باید به انتخاب درب‌های کابین دوش با کیفیت و محکم توجه کنید تا از نشت آب جلوگیری شود.

شیشه‌های مورد استفاده در ساخت کابین دوش شیشه ای

حمام شیشه ایی را می توان با شیشه های شفاف ، مات جهت حفظ حریم شخصی  و یا نیمه مات سفارش داد، جنس این شیشه ها می تواند از سکوریت نشکن و یا لمینت و یا لاکوبل، شیشه های سند پلاست، شیشه های رنگی دو لایه ۵ میل لمینیت باشد تا مقاومت خوبی در برابر حرارت و ضربه داشته باشد.

استاندارد قطر و ضخامت لازم برای تهیه کابین دوش شیشه ای، شیشه‌ هایی با طول قطر ۸ تا ۱۰ میلی متر سکوریت هستند.

در کنار این نوع شیشه‌ها، میتوان از smartGlass یا همان شیشه های هوشمند هم نیز استفاده کرد.

مزایا استفاده از کابین دوش شیشه ای

کابین دوش به دلیل شفافیت شیشه، احساس فضای بزرگتر و بازتری را به کاربران می‌دهد. همچنین، شیشه ای که در کابین دوش استفاده می‌شود، معمولاً از جنس شیشه ای ایمن است که در برابر ضربه و شکستن مقاومت دارد. این مزیت امنیتی برای کاربران دارد.

علاوه بر این، کابین دوش شیشه ای به دلیل سطح صیقلی و صاف شیشه، به راحتی قابل تمیز شدن است و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارد. همچنین، شیشه ای که در کابین دوش استفاده می‌شود، معمولاً ضد آب است و از نشت آب جلوگیری می‌کند.

در نهایت، کابین دوش شیشه ای به دلیل ظاهر زیبا و شیکی که دارد، به طور کلی به زیبایی و دکوراسیون حمام کمک می‌کند.

انواع کابین دوش شیشه‌ای

با توجه به حالت، اندازه و محل قرارگیری شیرهای آب در فضای حمام می‌توان از تعداد زیادی طرح و سازه برای محوطه یا کابین حمام استفاده کرد. اما به طور کلی، تصمیم شما در انتخاب آن‌ها به اندازه، طراحی حمام و همچنین سلیقه شخصی شما بستگی دارد. به زور کلی ابتدا هر کابین دوش شیشه‌ای را در یکی از دو دسته فریم‌دار و فریم‌لس قرار می‌دهند.

کابین دوش فریم دار:

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام انتخاب یک کابین شیشه ای، اطمینان از کیفیت بالای فریم و یراق آلات است؛ چرا که در تماس دائمی با رطوبت قرار دارند و باید کاملاً ضد آب و ضد زنگ باشند. جنس این فریم ها از آلومینیوم، کروم، برنج و برنز است. در این بین بهترین نوع فریم، آلومینیوم است و می‌تواند فضای حمام را بسیار شیک و مدرن تر نشان دهد.

کابین دوش فریم لس:

کابین دوش مدل فریم لس بدون هیچ گونه قابی طراحی و تولید می‌شود. و تنها از اتصالات و یراق آلات لازم برای شیشه ها استفاده می‌شود. این نوع کابین دوش حمام اجازه می دهد تا نور و پرتو ها یک فضای باز و تازه در اطراف ما تشکیل دهند. علاوه بر این با توجه به این که تنها از یک صفحه شیشه‌ای منفرد در ساخت این نوع کابین دوش استفاده می‌شود، باز و بسته کردن و نگهداری از آن نیز بسیار ساده تر خواهد بود.

همان طور که گفته شد، این محصول را می‌توان به دو صورت فریم دار و فریم لس با درب ریلی یا لولایی طراحی، تولید و اجرا کرد.

جمع بندی

کابین دوش شیشه ای در بسیاری از فضاها می‌تواند به خوبی پاسخگو باشد و به نحو احسنت عمل کند. با این حال عامل اصلی در تعیین و انتخاب نوع کابین به فضای حمام شما و طراحی آن بستگی دارد. در واقع شما ابتدا باید سبک حمام خود را در نظر بگیرید و سپس متناسب با آن کابین دوش شیشه ای را سفارش دهید که با آن هماهنگی و تناسب داشته باشد.

به عبارت دیگر موقعیت و شکل حمام در انتخاب کابین دوش نقش اساسی دارد.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *