دکوراسیون

از کدام گیاهان در دکوراسیون استفاده می شود؟

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
3/5 - (2 امتیاز)

تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی – انواع مختلف گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون همراه با عکس – چه گل های برای فضای داخل خانه مناسب است؟

گیاهان در دکوراسیون

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی و گل ها نقش مهمی در فضای زندگی ما دارند. آنها بخش بزرگی از تقریباً هر مناسبت بزرگ در زندگی ما هستند. از عروسی گرفته تا جشن تولد تقریبا هر روز با آنها روبرو می شویم. اما قرار دادن آنها در فضاهای زندگی ما باید با دقت انجام شود. چیدن بد گل و گلدان بدون هماهنگی بر آرامش درونی و روحیه خانه ما تأثیر می گذارد.

گیاهان این توانایی را دارند که فوراً حال و هوای اتاقی را که در آن قرار گرفته اند تغییر دهند. برای اینکه بهترین نتیجه را از آنها ببرید، باید بدانید که هر گیاه چه تأثیری دارد. در این مطلب ما سعی کرده ایم بهترین گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون را برای شما معرفی کنیم.

گیاهان خانگی

10 مدل از گیاهان مورد استفاده در دکوراسیون

1.کاکتوس تراریوم

کاکتوس به عنوان یکی از گل های آپارتمانی محسوب می شود. همانطور که به آن تراریوم کاکتوس بدون خار می گویند، تقریباً نیازی به نگهداری ندارد. اگر زندگی پرمشغله ای دارید یا اغلب مراقبت از گیاهان خود را فراموش می کنید، این گیاه زیبا برای شما مناسب است. می توانید آن را روی گلدان های کوچک برای تزئین اطراف خانه خود قرار دهید همچنین می‌توان آن را جلوی پنجره قرار داد و تنها چیزی که برای زنده ماندن به آن نیاز دارد دیدن کمی آفتاب است.

انواع گیاهان کاکتوس تراریوم

2.گیاه فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین با نام علمی Ficus benjamina و نام انگلیسی Weeping fig به معنی انجیر مجنون شناخته می شود. گل فیکوس بنجامین یکی از بهترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی در سازش با محیط مکان های سر پوشیده است.

یکی دیگر از موارد اضافه شده به خانه شما که نیاز به مراقبت کمی دارد، انجیر گریه است. با برگ های متنوع و مراقبت آسان، این گیاه درختی کوچک طبیعت را به اتاق نشیمن شما خواهد آورد. وقتی انجیر گریان نور و آبیاری مناسب را پیدا کند سریع رشد می کند و به فضای وسیع تری نیاز دارد.

3.سرخس بوستون

سرخس بوستونی گیاه آپارتمانی ظریفی است که می تواند به اندازه کافی رشد کرده و جلوه خاصی به فضای خانه ببخشد. مکان هایی همچون حمام و سایر قسمت های مرطوب خانه که دارای نور طبیعی و ملایم هستند برای نگهداری سرخس ایده آل است. از آنجایی که مساحت آن زیاد نیست، بسیاری از افراد از آن در دکوراسیون استفاده می کنند، زیرا یک گونه گیاهی سبز است که به راحتی می توان از آن مراقبت کرد. با آویزان کردن برگ های نازک سبز رنگش در گلدانی که می توانید آن را در یک مکرومه آویزان از سقف قرار دهید، خود را به خوبی نشان می دهد. از آنجایی که به نور خورشید زیادی نیاز ندارد، سرخس بوستون یکی از محبوب ترین گیاهان داخلی است.

سرخس بوستون

4.درخت لیمو

درخت لیمو در سال‌های اخیر با ظاهری آرام در میان گیاهانی که اغلب در داخل خانه استفاده می‌شوند محبوبیت پیدا کرده است. با گل های خوشبو و میوه های خوش طعم آن می توانید یک درخت لیمو را در خانه خود بگذارید، یک سال از آن مراقبت کنید و به عنوان پاداش از لیموهای خانگی خود لذت ببرید. اگر درخت مناسبی برای خانه خود بیابید و از نیازهای خاص آن مراقبت کنید، کاشت آن در داخل خانه کار سختی نیست. با ظاهر، میوه ها و بوی آن، محل زندگی شما به مکان های پیچیده و لذت بخشی تبدیل می شود. از رفتن به دنبال درخت لیمو نترسید زیرا مراقبت از آن آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

درخت لیمو

5.برگ انجیری

برگ انجیری می‌تواند در هر بخشی از منزل شما به خوبی رشد کند. یکی از بزرگترین گیاهان خانگی، برگ انجیری با برگ های بزرگ و قلبی شکل آن است. اگر فضای خالی برای پر کردن و یک اتاق نشیمن روشن دارید، برگ انجیری گیاه مناسب و زیبایی است. از آنجایی که به مراقبت اضافی یا نور مستقیم خورشید نیاز ندارد، اگرچه آن در برابر میزان مختلف نور مقاوم است، اما برای داشتن رشدی سریع‌تر و گیاهی سالم‌تر، بهتر است آن را همواره تحت تابش غیرمستقیم خورشید قرار دهید. چون نور زیاد باعث زرد شدن برگ ها و در نتیجه آسیب دیدن گیاه می‌شود. نور خیلی کم هم برای آن خوب نیست. چون باعث کند شدن رشد و یا حتی متوقف شدن آن می‌شود.

6.نخل بامبو

گیاه بامبو یکی از انواع گیاهان آپارتمانی پایا و همیشه سبز است که ظاهری جذاب و خواستنی دارد. نگهداری از گیاه بامبو به قدری ساده است که بسیاری از افراد معتقدند خراب کردن گلدان بامبو سخت‌تر از نگهداری از آن است . گیاه بامبو با توجه به ارتفاع بلندی که دارد، اغلب با عنوان درخت بامبو شناخته می‌شود؛ تنها چیزهایی که یک نخل بامبو به آن نیاز دارد فضای بزرگ و نور خورشید است. از آنجایی که پرورش و مراقبت از نخل بامبو آسان است، می توانید آن را برای تزئین خانه خود انتخاب کنید زیرا تقریباً در هر مکانی رشد می کند.

7.سانسوریا

این گیاه که به “زبان مادر شوهر” نیز مشهور است از گیاهان فوق العاده مقاوم است که با برگ های عمودی و جالبش ظاهری منحصر به فرد به فضای اتاق می بخشد. این گیاه کمبود آب و نور کافی را تحمل می کند اگرچه ترجیح می دهد در مکان با نور زیاد و غیرمستقیم خورشید نگهداری شود.

8.دیفن باخیا

این گیاه زیبا با برگ های دو رنگ و جذاب از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است که به خاک زه کشی شده و مرطوب نیاز دارد. از آن جایی که دیفن باخیا در نور کم و غیرمستقیم بهترین رشد خود را خواهد داشت برای استفاده در آپارتمان و دفاتر کار عالی است.

این گیاه می تواند بیش از یک متر رشد کند.

دیفن باخیا

9.فیکوس الاستیکا

ممکن است از شباهت و ارتباط میان فیکوس الاستیکا و فیکوس تعجب کرده باشید، این دو گیاه هر دو متعلق به خانواده انجیر هستند. فیکوس الاستیکا به خوبی در نور زیاد و غیرمستقیم تا نور کم رشد می کند اما باید همیشه مرطوب نگه داشته شود و گاهی به آن آب اسپری شود. فراموش نکنید شیره این گیاه باعث ایجاد خارش و حساسیت پوستی می شود.

گیاه فیکوس الاستیکا

10.گیاهان بونسای

گیاهانی که به روش بونسای پرورش می یابند به دلیل ظاهر با اصالت خود انتخاب مناسبی برای خانه ای با دکوراسیون سبک کلاسیک هستند. گیاهان بونسای انوع مختلفی دارند که هر یک نیازهای مختلفی دارند. در برخی از منابع، گیاهان بونسای را بر اساس فضای نگهداری و نوع گیاهی که برای کاشت انتخاب می‌شود به دو نوع بونسای باغچه‌ای و آپارتمانی تقسیم می‌کنند.

گیاهان بونسای

البته که گیاهان و گل های زیبا و بسیاری برای نگهداری در فضای خانه وجود دارد ولی ما سعی کردیم که پرکاربردترین آن ها در دکوراسیون استفاده می شود را معرفی کنیم؛ امیدواریم که با خواندن مقاله گل های مورد استفاده در دکوراسیون ، متوجه شده اید که کدام گل ها را برای تزئین خانه خود انتخاب کنید.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *