دکوراسیون

چند ایده مدرن برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
3.2/5 - (4 امتیاز)

دکوراسیون آشپزخانه کوچک با چند ایده مدرن، طراحی نور و روشنایی آشپزخانه، طراحی آشپزخانه های کوچک با دکوراسیون کاربردی

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

امروزه با طراحی آپارتمان ها با متراژ پایین و در نتیجه داشتن آشپزخانه ای کوچک شاید بر این باورباشید که طراحی خاصی نمیتوان برای آشپزخانه خانه خود داشته باشید ولی با وجود متریال و طرح های مدرن شما میتوانید یک آشپزخانه دلنشین داشته باشید.

همچنین طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک از دو دیدگاه کارکردی و زیبایی شناسی دارای اهمیت است بنابراین شما باید دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به گونه ای طراحی کنید که فضای آشپزخانه کاربردی و در عین حال شیک و لوکس به نظر برسد.

در طراحی آشپزخانه های کوچک، باید به چند نکته مهم توجه کرد

 اولین نکته این است که باید از فضای موجود به بهترین شکل استفاده شود. برای این منظور، از همه گوشه و کنارها استفاده کنید شما می توانید از مبلمان و تجهیزاتی که قابلیت تاشو و جمع شدن دارند، استفاده کنید.

نکته دوم، استفاده از رنگ های روشن و باز کننده فضا است. رنگ های سفید، بژ و خاکستری رنگ، بهترین گزینه ها برای آشپزخانه های کوچک هستند.

نکته سوم، استفاده از طرح های ساده و کم حجم است. برای مثال، می توان از یک سینک کوچک و یک فر، به جای یک ماشین ظرفشویی و یک اجاق گاز استفاده کرد.

نکته چهارم، استفاده از فضای ذخیره سازی مناسب است. برای مثال، می توان از کشوهایی با ارتفاع بلند و قفسه هایی با ارتفاع کم استفاده کرد.

در نهایت، باید به این نکته توجه کرد که در طراحی آشپزخانه های کوچک، باید به بهترین شکل از فضای موجود استفاده کرد.

اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه های کوچک، بزرگ تر به نظر برسد بهتر است درب کابینت ها را شیشه ای را انتخاب کنید تا فضای بیشتری از آشپزخانه قابل رویت باشد همچنین اگر رنگ کابینت ها و دیوارها مشابه یکدیگر باشند در این صورت مرز بین دیوار و کابینت از بین می رود و فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر می رسد.

برای بزرگ تر به نظر رسیدن دکوراسیون آشپزخانه همچنین می توانید رنگ کابینت ها را از بین رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … انتخاب کنید.

اگر فضای کابینت ها برای چیدن وسایل آشپزخانه کم است می توانید به جای اینکه وسایل را روی کابینت ها و یا اپن و یا کانتر قرار دهید قفسه های دیواری را روی قسمتی از دیوار آشپزخانه نصب کنید و وسایل آشپزخانه نظیر تابه ها و قابلمه های براق و سرویس قاشق و چنگال و سروس ادویه جات و آثار هنری و گلدان های طبیعی و یا مصنوعی و ظروف تزیینی زیبا را روی این قفسه ها بچینید و از این طریق بر جلوه بصری آشپزخانه کوچک بیفزایید. توجه داشته باشید که ظرف ها و آثار تزیینی که دارای رنگ های شاد و نیروبخش هستند می توانند به دکوراسیون آشپزخانه کوچک احساس زندگی و نشاط ببخشند.

طراحی نور و روشنایی آشپزخانه

نور طبیعی نه تنها فضای آشپزخانه بلکه هر فضایی را بزرگتر نشان می دهد؛ تنظیم نور در فضای آشپزخانه کوچک یکی از با اهمیت ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر آشپزخانه منزل شما دارای پنجره است بهتر است اجازه ورود نور طبیعی را به فضای آشپزخانه بدهید تا فضا نورانی تر و بزرگ تر به نظر برسد. و همینطور بهتر است در زیر کابینت های بالایی آشپزخانه لامپ های رشته ای را قرار دهید تا سطح کار در قسمت کابینت های پایینی روشن شود و برای انجام فعالیت در فضای آشپزخانه فضایی مطبوع ایجاد شود. همچنین می توانید برای طراحی نورپردازی در فضای آشپزخانه از چراغ های سقف آویز و لوسترها نیز استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب با چند ایده مهم برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک خانه آشنا می‌شوید. این راه‌کارها را به کار ببرید و به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *