دکوراسیون

نکات مهم برای پوشش های شیشه ای استخر

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
5/5 - (2 امتیاز)

پوشش شیشه ای استخر و نکات مهم برای اجرا و طراحی آن، پوشش متحرک استخر، بهترین طراحی پوشش استخر، سقف شیشه ای استخر

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

همه عاشق استخر تمیزی هستند که با آب های فیروزه ای می درخشد – اما برای حفظ آن کار زیادی لازم است. پوشش های استخر ابزار مهمی برای صاحبان خانه هایی است که می خواهند از تمیزی و دمای استخر خود محافظت کنند.

اما کدام روکش استخر را باید انتخاب کنید؟ انواع مختلفی از روکش استخر موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در این مطلب درباره ی پوشش شیشه ای استخر و مزایا و معایب آن توضیح می دهیم.

مزایای پوشش شیشه ای استخر

روکش های شیشه ای استخر مزایای زیادی دارند که بسته به نیازها و خواسته های شما طراحی می شوند.

اول از همه، پوشاندن استخر یک گزینه مهم در فصل های گرم و سرد است. علاوه بر لذت بردن از استفاده در تمام طول سال از استخر، می توانید بدون نگرانی از هوای بارانی یا سرد شنا کنید. و حتی در روزهای خوب و آفتابی، اگر شیشه ای با روکش ویژه انتخاب کنید، از اشعه های UV محافظت خواهید شد.

پوشش شیشه ای همچنین می تواند وظایف تعمیر و نگهداری استخر را آسان تر کند. زیرا پوشاندن استخر به جلوگیری از ریزش زباله و یا حشرات و شاخه و برگ درختان در داخل استخر به شما کمک می کند.

همچنین در فصل سرد پوشش های استخر نیز با جذب نور خورشید و انتقال گرما به داخل استخر به گرم کردن استخر به ما کمک می کند. حتی این موضوع می تواند به صرفه جویی در هزینه و انرژی نیز کمک کند.

پوشش روی استخر شما، یک اقدام ایمنی خوب نیز به شمار می آید زیرا باعث می شود که از افتادن ناگهانی کودکان یا حیوانات به داخل استخر در هنگام بسته شدن استخر جلوگیری کنند.

معایب پوشش شیشه ای استخر

به طور کلی، از بین تمام هزینه های بازسازی استخر، پوشش شیشه ای می تواند یکی از گران ترین ها باشد. علاوه بر هزینه، باید در نظر داشته باشید که محفظه به تمیز کردن بسیار بیشتری نیاز دارد.

بسته به ارتفاع محفظه شما، ممکن است شما را ملزم به استخدام پاک کننده های مخصوص پنجره کند تا کار را با خیال راحت انجام دهید.

طرح های مختلف پوشش های شیشه ای

روکش های شیشه ای استخر دارای اسکلت آلومینیومی هستند و می توانند در طرح های مختلفی ارائه شوند. به طور کلی، آنها ظاهری مجلل دارند که آنها را به گزینه ای جذاب برای بسیاری از صاحبان استخر تبدیل می کند.

1. می توانید یک روکش موتوردار، جمع شونده یا یک پوشش جمع شونده دستی را انتخاب کنید. اولی برای محوطه های بزرگ با سقف های بلند عالی است. برای باز یا بستن یک درپوش موتوری، فقط یک دکمه را فشار دهید و چند ثانیه صبر کنید.

2. اگر استخر کوچکتری دارید، ممکن است یک پوشش استخر با قابلیت جمع شدن دستی انتخاب کنید. که به راحتی باز و بسته می‌شوند، حتی برای یک نفر که خودش آن را انجام دهد.

انواع شیشه

شیشه ای که برای پوشش استخر استفاده می شود عایق و سکوریت شده است. گزینه های بسیاری در دسترس است:

شیشه دوجداره یا سه جداره

انواع لعاب: دو جداره، سه جداره، لعاب دریایی، لمینت عایق دربرار باران و برف و طوفان

عایق دربرابر حرارت

عایق بودن این شیشه ها باعث کاهش گرمای وارد شده به پوشش شیشه ای تا 50 درصد کمک می‌کند، به مسدود کردن اشعه‌های UV کمک می‌کند همچنین این پوشش می‌تواند هزینه‌های گرمایش و سرمایش شما را کاهش دهد.

انتخاب رنگ فریم و قاب شیشه

برای قاب آلومینیومی گزینه های رنگی مختلفی را انتخاب خواهید کرد. رنگ‌های رایج سیاه، سفید، شفاف و برنزی هستند، علاوه بر این، ممکن است از روکش های پودری، فویل، روکش فلزی یا روکش چوبی استفاده کنید.

تهویه مناسب

وقتی صحبت از پوشش شیشه ای استخر شما می شود، باید تهویه مناسب و رطوبت زدایی را برای اطمینان از کیفیت هوای خوب در نظر بگیرید. زیرا شما نمی خواهید استخر شما مانند یک گلخانه باشد.

برای داشتن تهویه مناسب می توانید پنجره هایی از جمله پنجره های روکش دار و نورگیر نصب کنید. درها همچنین می توانند راه آسانی برای افزایش تهویه به خصوص درهای شیشه ای کشویی باشند.

بسته به ارتفاع سقف محفظه خود، ممکن است پنجره های موتوردار را انتخاب کنید تا باز و بسته کردن آنها به آسانی فشار دادن یک دکمه باشد.

گرمایش

اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید، احتمالاً اضافه کردن گرمایش به محوطه استخر شما ضروری است. علاوه بر گرم کردن هوا، می توانید کف اتاق خود را نیز گرم کنید. سیستم های گرمایش از کف می توانند از آبگرمکن موجود در استخر شما استفاده کنند.

رطوبت زدایی

برای شرایط بهینه شنا در تمام طول سال، می توانید یک رطوبت گیر استخر نصب کنید. این واحدها علاوه بر رطوبت زدایی هوا، می توانند گرمایش و سرمایش را نیز انجام دهند. آنها حتی می توانند به گرم کردن آب استخر کمک کنند.

کلام آخر

توجه داشته باشید که پوشش های شیشه ای استخر راه حلی بسیار مقرون به صرفه تر از استخرهای سرپوشیده هستند، اما مزایای مشابهی را ارائه می دهند. به طور خاص، شما می توانید یک پوشش شیشه ای استخر را به عنوان یک تکیه بر روی ساختمان های موجود بسازید، در حالی که یک استخر سرپوشیده اغلب نیاز به ساخت و ساز از پایه دارد.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *