دکوراسیون

طراحی فضای پارکینگ و نکات مهم آن

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
5/5 - (1 امتیاز)

با ما با طراحی مناسب فضای پارکینگ آشنا شوید و نکات مهمی را در این زمینه فرا بگیرید. از مدیریت فضایی بهینه تا استفاده از طرح‌های خلاقانه، بررسی کنید چگونه می‌توانید پارکینگی متناسب و عملی برای نیازهای خود ایجاد کنید.

پارکینگ مدرن

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

پارکینگ یکی از ملزومات اساسی یک خانه است. با این حال، یکی از آن بخش هایی است که از نظر طراحی نادیده گرفته می شود. شاید به نظر شما طراحی پارکینگ به اندازه سایر قسمت های خانه شما مهم نباشد، اما بخشی از خانه شما است و سزاوار توجه و خلاقیت است. چه در ساختمان های مسکونی و چه اداری یا تجاری، وجود پارکینگ رکن اصلی نظم بخشیدن به خودرو ساکنین یا افرادی است که به داخل ساختمان ورود می کنند. در حال حاضر، انواع مختلفی از پارکینگ وجود دارد که در این مطلب چند مدل از طراحی های پارکینگ را معرفی می کنیم.

عناصر مهم در ساخت پارکینگ

 این عناصر عبارتند از طراحی اولیه نمای پارکینگ ،سهولت دسترسی، ایمنی، امنیت، راحتی و مقرون به صرفه بودن.

طراحی اولیه نمای پارکینگ

طراحی نمای پارکینگ یا همان طراحی بدنه و دیوارهای پارکینگ باید به گونه ای باشد ضمن حفظ کاربری فضا بر زیبایی آن نیز بیفزاید. پارکینگ را باید مانند یک سالن بزرگ در نظر گرفت که شامل چند ستون و پارتیشن برای تقسیم بندی فضا است.

معمولا این فضا دیوارهایی با دهانه های بزرگ است که در فواصل منظم بیرون زدگی هایی برای ستون و سایر تاسیسات دارد که نقش تقسیم بندی فضا را به عهده دارد. معمولا در طراحی داخلی پارکینگ پنجره به چشم نمیخورد و در صورتیکه فضای پارکینگ بسته باشد از تهویه برای جریان هوا استفاده می شود.

پارکینگ شیک

اگر فضای مورد استفاده برای پارکینگ دارای حیاط یا فضای باز باشد یک ضلع ساختمان برای نور پارکینگ و تهویه هوا استفاده می شود که معمولا با یک نرده یا حفاظ جدا می شود.

 سهولت دسترسی

سهولت دسترسی به پارکینگ به نحوه ورود و خروج به پارکینگ اشاره دارد. دسترسی به برخی از پارکینگ ها دشوار است . عوامل دیگری مانند مسیرهای ناهموار و درهای باریک ورود و خروج از ساختمان را دشوار می کند.

پارکینگ زیرزمینی

 ایمنی و امنیت

یکی دیگر از این نکات ایمنی و امنیت است. بسیاری از پارکینگ ها فاقد روشنایی و تدابیر امنیتی کافی هستند. این می تواند منجر به تصادفاتی در ساعات شبانه شود که دید کاهش می یابد. ضروری است که پارکینگ ها دارای نور کافی و ایمن باشند. امنیت به همان اندازه مهم است. پارکینگ ها اغلب هدف خرابکاری و سرقت هستند. بنابراین لازم است محافظان امنیتی و دوربین های مدار بسته برای جلوگیری از این جرایم فراهم شود.

پارکینگ مدرن

راحتی در پارک کردن اتومبیل

راحتی پارک خودرو فاکتور دیگری است که باید در نظر گرفت. در حالت ایده آل، افراد می خواهند به سرعت و به راحتی اتومبیل خود را پارک کنند. به عنوان مثال، برخی از مردم پارک کردن در سمت چپ را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر رانندگی سمت راست را ترجیح می دهند. همچنین، برخی از افراد ممکن است در بالا رفتن از پله ها مشکلی نداشته باشند در حالی که برخی دیگر این کار را دشوار می دانند.

طراحی پارکینگ

مقرون به صرفه بودن پارکینگ

مقرون به صرفه بودن شاید مهمترین جنبه طراحی پارکینگ باشد. به منظور کاهش هزینه ها، طراحان سعی می کنند میزان زمین مورد نیاز برای ساخت پارکینگ را به حداقل برسانند. طراحی های مقرون به صرفه از مواد و نیروی کار کمتری استفاده می کنند. طراحی یک پارکینگ خوب مستلزم برنامه ریزی دقیق و تجزیه و تحلیل دقیق است. نیاز به تجربه و تخصص دارد. متأسفانه بسیاری از طراحان دانش کافی در مورد چگونگی طراحی یک پارکینگ خوب ندارند. آنها تمایل دارند بر تجربیات گذشته یا دستورالعمل های کلی تکیه کنند. اینها معمولاً بر اساس آنچه در گذشته کار کرده است. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه در گذشته کار می کرد دوباره کار کند.

پارکینگ مسکونی
لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *