دکوراسیون

هر آنچه که باید در مورد طراحی خانه به سبک مینیمالیست بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
3.4/5 - (5 امتیاز)

طراحی خانه به سبک مینیمالیست و همه چیز درباره این سبک زیبا و ساده- نکات و مزایای مهم در طراحی خانه به سبک مینیمال

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

میتوان گفت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی مینیمالیستی این است که فقط ظاهر نیست، بلکه یک روش زندگی است. به طور کلی، ایدئولوژی های مینیمالیستی از مصرف غیر ضروری جلوگیری می کنند و در عوض زندگی با آنچه شما نیاز دارید را ترویج می کنند.

هدف این سبک طراحی خانه را با صرفه جویی اشتباه نگیرید. اگرچه اشیاء در طراحی خانه های مینیمالیستی ممکن است کم باشند، اما اغلب ارزش بالایی دارند.

طراحی داخلی خانه به سبک مینیمال چیست؟

این سبک طراحی به معنای کاهش حجم و تعداد اشیاء و مواد دکوراتیو است. با استفاده از رنگ‌های ساده و طبیعی، مواد ساده و طبیعی و فضاهای باز، به طراحی داخلی خانه شما زیبایی و آرامش می‌بخشد.

برای طراحی داخلی خانه به سبک مینیمال، ابتدا باید از اشیاء و مواد دکوراتیو اضافی خودداری کنید. به جای استفاده از چندین قطعه دکوراتیو، از چند قطعه ساده و زیبا استفاده کنید. همچنین، از رنگ‌های ساده و طبیعی مانند سفید، خاکستری و قهوه‌ای استفاده کنید.

در طراحی داخلی خانه به سبک مینیمال، فضاهای باز، بسیار مهم هستند. برای این منظور، از مبلمان ساده و با کیفیت، کمد دیواری ساده استفاده کنید. همچنین، از پنجره‌های بزرگ برای ایجاد فضای باز و روشن استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی خانه به سبک مینیمال

  1. اصول و رویه‌های طراحی

در سبک مینیمالیسم باید فضایی بدون درهم و برهم ریختگی ایجاد کنید؛ چراکه اتخاذ رویکرد مینیمالیستی نه تنها به فضای داخلی خانه شما نظم می‌دهد، بلکه جذابیتی ساده و سازمان یافته نیز بدان می‌بخشد. شما می‌بایست مبلمان را به صورت قرینه یا به صورت هندسی و منظم و روی یک قاعده خاص بچینید؛ چراکه نامنظم و بدون اصول چیدن مبلمان به راحتی خانه شما را از سبک مینیمال دور می‌کند. در واقع می‌توان گفت تعادل، تناسب و هارمونی در طراحی خانه‌ای به سبک مینیمالیستی بسیار مهم است.

2.مزایای استفاده از سبک مینیمال در طراحی داخلی خانه

تمرکز طراحی داخلی مینیمالیستی مدرن، مبلمان، اثاثیه یا لوازم جانبی در یک اتاق نیست. اصل فلسفه طراحی این است که چیزهایی را که دوست دارید و به آنها نیاز دارید، تنظیم کنید تا یک تجربه زندگی ساده اما کارآمد ایجاد کنید.

3.طراحی داخلی خانه با استفاده از رنگ‌های خنثی، ساده و کم‌رنگ

یکی از ویژگی های اساسی یک طراحی مینیمالیست. یک پالت رنگ خنثی از جمله سفید، کرم و رنگ های پاستلی را انتخاب کنید. اکثر خانه‌های مینیمالیستی دارای دیوارهای سفید رنگ هستند .

4.استفاده از مصنوعات طبیعی در طراحی داخلی خانه به سبک مینیمال

فضای سبز یک انتخاب عالی است! گیاهان خانگی در گلدان های هم اندازه یا گلدان های با اندازه های مختلف اما هم شکل و هم رنگ، عالی به نظر می رسند. یک نقاشی روی دیوار، همانطور که قبلاً گفتیم، ایده خوبی است و یک نقاشی بزرگ بسیار بهتر از چندین نقاشی کوچک است.

5. فضاهای باز: یک عنصر حیاتی در این سبک طراحی داخلی، پلان طبقه باز است. خانه های مینیمالیستی دارای فضاهای باز هستند که به طور یکپارچه اتاق ها را با هم ترکیب کرده و نور طبیعی را به حداکثر می رساند.

6. نورپردازی: در آخرین نکته، نور طبیعی برای خانه های مینیمالیستی حیاتی و غالب است. از نور استفاده کنید تا فضا را گرم و دنج کنید. نور طبیعی سطوح سفید و رنگ روشن شما را تکمیل می کند و فضای شما را راحت و جادار می کند. همچنین رنگ واقعی دیوارها، کف و مبلمان شما را نشان می دهد و جوهر واقعی سبک مینیمال را حفظ می کند.

برای مثال طراحی حمام به سبک مینیمالیست را در تصویر زیر مشاهده کنید:

توجه داشته باشید که فضای داخلی مینیمالیستی حمام که در بالا نشان داده شده است چقدر ساده و در عین حال پر از جذابیت است که از طریق هماهنگی لوازم جانبی مشکی مات، خطوط تمیز و صاف و پالت رنگی سیاه و سفید با چوب طبیعی برای حس ارگانیک ظاهر می شود. از این روش پیروی کنید و سطوح را تا حد امکان بدون تزئین نگه دارید تا حس خنکی آرام بخش داشته باشید.

سخن پایانی

در نهایت، برای این سبک طراحی، باید به تناسب و تعادل بین اشیاء و فضاها توجه کنید. همچنین، باید به انتخاب مواد با کیفیت و طبیعی توجه کنید تا طراحی داخلی خانه شما زیبا و آرامش بخش باشد.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *