دکوراسیون

ترکیب سبک های بوهمی و روستیک در دکوراسیون منزل

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
5/5 - (1 امتیاز)

طراحی و دکوراسیون به سبک بوهو و روستیک – تلفیق سبک بوهو و مدرن – دکوراسیون مختلف سبک بوهمی و روستیک همراه با عکس

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

دکور بوهمی و روستیک ترکیبی منحصر به فرد و شیک از عناصر طراحی روستایی و بوهمیایی است که محیطی دنج، آرام و گرم را در هر فضایی ایجاد می کند. این یک سبک دکوراسیون است که در سال های اخیر به دلیل زیبایی خاکی، طبیعی و ارگانیک آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. عنصر روستیک با استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ، حس گرما و آرامش را به ارمغان می آورد، در حالی که عنصر بوهمی با استفاده از منسوجات، الگوها و قطعات دکور منحصر به فرد، حسی از روحیه آزاد و فردیت را اضافه می کند. در هسته دکور بوهو روستیک چند عنصر ضروری وجود دارد که در صورت ترکیب، تعادل کاملی از روستیک و بوهمی ایجاد می کند.

ترکیب دو سبک فقط استفاده تصادفی از همه چیز نیست، بلکه انتخاب اشیایی است که توجه را به خود جلب می کنند و به خوبی با هم هماهنگ می شوند.

سبک بوهو روستیک

تفاوت بین سبک های بوهمی و روستیک

تفاوت اصلی بین سبک های بوهمی و روستیک این است که بوهو بیشتر التقاطی (یعنی : عناصر مختلفی از آرا ، عقاید ، و روش ها ، یا آمیزه ای از چند روش یا مکتب) است و شامل عناصری از طراحی سنتی و مدرن است، در حالی که سبک روستیک بر ظاهر سنتی و بافت های موجود در فضای باز متمرکز است.

Boho تمایل دارد رنگ‌های روشن و الگوهای جسورانه داشته باشد، در حالی که روستیک با رنگ‌های خاموش طبیعی‌تر است. قطعات مبلمان به سبک بوهو معمولاً دارای اشکال منحصر به فرد، رنگ‌ها و الگوهای روشن هستند، در حالی که مبلمان روستایی طبیعی‌تر هستند و از چوب یا فلز ساخته می‌شوند.

اکسسوری‌های سبک بوهو بیشتر شامل گل‌های سرسبز، فلزات و جزئیات پیچیده هستند، در حالی که اکسسوری‌های روستایی شامل عناصر طبیعی مانند سبدهای بافته شده و فرش‌های جوت هستند. در حالی که هر دو سبک فضایی آرام و دنج دارند، بوهو سرزنده تر و خلاقانه تر است در حالی که روستیک ساده تر و خنثی تر است.

ترکیب سبک بوهو و روستیک

سبک روستیک چیست؟

تم روستایی معمولاً به سبک طراحی اشاره دارد که عناصر طبیعی، قدیمی و خشن فضای باز را در بر می گیرد. عناصر روستیک حسی ارگانیک و طبیعی را به هر فضایی می بخشند و اغلب با عناصر دیگری مانند عتیقه جات، قطعات قدیمی و لوازم مدرن ترکیب می شوند.

عناصر معمول روستایی معمولاً شامل چوب‌های طبیعی، فلزات فرسوده، پوشش‌های فرسوده، جزئیات جوی پیچ خورده، پارچه‌های بافت‌دار، رنگ‌های گرم و دکوراسیون ارگانیک هستند. زیبایی تم روستیک این است که می تواند در عین حال راحت، شیک و آرام باشد.

سبک روستیک

تم های روستیک را می توان با انواع فضاها، از آشپزخانه گرفته تا اتاق نشیمن و حتی حمام، تطبیق داد. با قطعات مناسب، یک تم روستایی واقعاً می تواند یک فضا را متحول کند و گرما و آرامش را خودش ایجاد کند.

تلفیق سبک بوهمی و مدرن

ترکیب سبک های دکوراسیون مدرن و بوهو همه چیز در کنار هم قرار دادن عناصر غیرمنتظره در کنار هم است. با انتخاب چند مورد ضروری مدرن مانند مبل مینیمال، نورپردازی معاصر و لوازم جانبی فلزی شروع کنید.

سپس بافت های نرم، مواد طبیعی و الگوهای جسورانه را معرفی کنید تا فضا را دنج و جذاب کنید. این می تواند شامل اقلامی مانند قالیچه پوست گاو، فرش با طرح های پیچیده، صندلی حصیری یا روتختی گلدوزی شده باشد. اگر واقعاً به دنبال این هستید که همه چیز را با هم ترکیب کنید، از برخی از لمس های التقاطی مانند یک دستگاه ضبط قدیمی، یک آویز دیواری ماکرامه، مجموعه ای از منسوجات رنگارنگ یا مجموعه ای از مصنوعات التقاطی استفاده کنید.

چه رنگ هایی در سبک بوهمی بکار می رود؟

رنگ های بوهو پر جنب و جوش هستند، منعکس کننده دنیای طبیعی هستند و اغلب از رنگ های جواهری غنی تشکیل شده اند. رنگ های رایج بوهو شامل آبی، سبز، قرمز، زرد، نیلی، پاستلی و طیفی از رنگ های خنثی است. برخی از سایه‌هایی که اغلب استفاده می‌شوند عبارتند از فیروزه‌ای، آبی سلطنتی، بنفش تیره، مرجانی، قهوه‌ای خاکی، طلایی گرم، سفالی، سفید خامه‌ای و نقره‌ای.

قطعات دکوری مانند قالیچه، دیوارپوش و آثار هنری که در رنگ‌های پر جنب و جوش، مانند رنگ‌های جواهر وجود دارند، اغلب در طراحی بوهو استفاده می‌شوند. طرح های گلدار، الیاف طبیعی و رنگ های خاکی نیز معمولا در خانه های بوهو یافت می شوند.

ترکیب رنگ های الهام گرفته از بوهو فضایی آرام و دلپذیر به خانه می بخشد.

5 عنصر ضروری در دکور بوهمی و روستیک

1. استفاده از مواد طبیعی

مواد طبیعی نقش مهمی در دکوراسیون بوهو روستایی دارند زیرا حس گرما و آرامش را به فضا می آورند. این مواد، ارتباطی با طبیعت ایجاد می کنند و به فضا حسی ارگانیک و خاکی می بخشند. استفاده از مواد طبیعی مانند چوب می‌تواند حس روستایی را به اتاق بیاورد و می‌توان از آن به روش‌های مختلفی مانند کف‌پوش، مبلمان یا به‌عنوان یک دیوار ویژه استفاده کرد. علاوه بر این، استفاده از سنگ می‌تواند کمی استحکام را به آن اضافه کند.

از طرف دیگر از کنف می توان به عنوان فرش یا سایر پوشش های کف استفاده کرد. مواد طبیعی نیز بادوام هستند و دارای پالت رنگی خنثی هستند که می توانند به راحتی با سایر رنگ ها و مواد مورد استفاده در اتاق ترکیب شوند. یکی دیگر از مزایای مواد طبیعی این است که آنها اغلب تجدید پذیر و پایدار هستند، که می تواند برای کسانی که به دنبال ایجاد فضای دوستدار محیط زیست هستند مهم باشد.

2. منسوجات

منسوجات نقش مهمی در سبک بوهمی و روستیک ایفا می‌کنند، زیرا به فضا حسی بوهمیایی می‌بخشند. این موارد مانند پتوهای بافته شده، کوسن و پرده، می توان نام برد که رنگ و حس راحتی را به فضا می آورند. آنها می توانند از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم و کتان ساخته شوند که نرم و قابل تنفس هستند و حسی دل انگیز به شما می دهند. پرده ها همچنین نقش مهمی در دکوراسیون بوهو روستایی دارند، آنها می توانند از الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتانی ساخته شوند و می توانند حاشیه ها، منگوله ها یا سایر لوازم بوهمیایی داشته باشند که حسی منحصر به فرد و دنج به فضا می بخشد.

3. گیاهان

گیاهان نقش مهمی در دکوراسیون بوهو روستایی دارند زیرا حس طبیعت و طراوت را به فضا می آورند. افزودن گیاهان به یک اتاق می تواند ارتباطی با طبیعت ایجاد کند که جنبه اساسی طراحی روستایی و بوهمیانه است. از گیاهان می توان برای ایجاد یک نقطه کانونی طبیعی در اتاق استفاده کرد، مثلا یک گلدان برگ انجیری یا فیکوس یا سانسوریا و … برای داشتن اطلاعات دقیق در مورد استفاده از گیاهان در دکوراسیون می توانید مقاله ما را با عنوان از کدام گیاهان در دکوراسیون استفاده می شود بررسی کنید.

گیاهان در سبک بوهو و روستیک

4. لوازم جنبی ( اکسسوری)

یکی دیگر از ویژگی های سبک بوهمی و روستیک استفاده از لوازم جانبی است. این می تواند هر چیزی باشد، از یک لحاف دست ساز گرفته تا یک مبلمان قدیمی که شما تغییر کاربری داده اید. از لوازم جانبی می توان برای ایجاد جذابیت بصری، افزودن بافت و گره زدن تمام عناصر طراحی به هم استفاده کرد. همچنین می‌توان از آنها برای شخصی‌سازی فضا استفاده کرد و آن را انعکاسی از افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند احساس کرد.

5. نورپردازی در سبک بوهمی و روستیک

نورپردازی مناسب می تواند تفاوت بزرگی در هر فضایی ایجاد کند و به ویژه در یک اتاق بوهو روستایی بسیار مهم است. به تنظیم حال و هوای فضا کمک می کند. از نور می توان برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر، برجسته کردن عناصر خاص در اتاق و ایجاد جذابیت بصری استفاده کرد.

با در نظر گرفتن نکاتی که در مقاله خود آورده ایم، می توانید به راحتی این سبک دکوراسیون را در فضاهای زندگی خود اعمال کنید.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *