دکوراسیون

انواع کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
5/5 - (2 امتیاز)

کابینت جزیره آشپزخانه و انواع مدل های مدرن و شیک- متریال های کابینت جزیره آشپزخانه-مزایای کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک

کابینت آشپزخانه مدل جزیره

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

مقدمه

آشپزخانه، یکی از اصلی‌ترین اجزای هر خانه است و طراحی آن تأثیر زیادی بر احساسات و فضای کلی خانه دارد. امروزه، با توجه به اهمیت ویژه‌ای که به دکوراسیون داخلی می‌شود، انواع کابینت‌های جزیره آشپزخانه با طراحی‌ها و رنگ‌های متنوع و مدرن مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مقاله، به بررسی انواع کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک خواهیم پرداخت که می‌تواند ظاهر و عملکرد آشپزخانه شما را به‌طور چشم‌گیری بهبود بخشد.

کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک

کابینت جزیره آشپزخانه چیست؟

کابینت جزیره آشپزخانه یک اصطلاح استفاده‌شده برای کابینت‌هایی است که به‌صورت مستقل و از دیوارهای آشپزخانه جدا نصب می‌شوند و در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرند. این نوع کابینت‌ها به‌طور معمول از تمام چهار سمت به‌طور کامل به‌دید آشپزخانه دسترسی دارند و در نتیجه، فضای کاری را افزایش می‌دهند و اجازه می‌دهند که چند نفر به‌طور همزمان در آشپزخانه فعالیت کنند.

کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک

مزایای کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک

افزایش فضای ذخیره‌سازی

کابینت جزیره، فضای بسیار زیادی برای ذخیره‌سازی وسایل آشپزخانه فراهم می‌کند. از این رو، امکان دارد تعداد زیادی از لوازم و وسایل آشپزخانه از جمله ظروف،وسایل برقی و … در داخل آن جا شوند.

افزایش فضای میز کار

کابینت جزیره بخشی از توانایی آشپزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. فضای کابینت جزیره می‌تواند به‌عنوان یک مکان مناسب برای کاربردهای متفاوت مانند برش مواد غذایی و تهیه‌ی خوراکی‌ها عمل کند.

چندکاربردی و کارآمد بودن

کابینت‌های جزیره در طراحی‌ها و اندازه‌های متنوعی موجود هستند که امکان تطبیق آنها با فضای آشپزخانه شما را فراهم می‌کند. از کابینت‌های جزیره می‌توان به‌عنوان میز غذاخوری، محل نگهداری کتاب‌ها و مجلات، یا حتی محل قرار دادن گیاهان آپارتمانی استفاده کرد.

کابینت جزیره آشپزخانه

انواع کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک

در ادامه به بررسی انواع مختلف کابینت جزیره آشپزخانه مدرن و شیک می‌پردازیم:

کابینت جزیره مستقل

کابینت جزیره مستقل یکی از محبوب‌ترین انواع کابینت‌های جزیره است. این نوع کابینت‌ها از دیگر قسمت‌های آشپزخانه جدا می‌باشند و قابلیت جا به جایی و تغییر مکان دارند. این استفاده از کابینت‌های جزیره به‌عنوان یک میز غذاخوری یا منطقه آشپزی خاص بسیار راحت و کارآمد است.

کابینت جزیره دیواری

کابینت‌های جزیره‌ی دیواری یک گزینه مدرن و کاربردی برای فضاهای کوچک‌تر است. این کابینت‌ها به‌طور معمول از دیوار آشپزخانه نصب می‌شوند و از زیر آن‌ها می‌توانید به‌راحتی تاک و صندلی قرار دهید تا به‌عنوان یک ناحیه تغذیه سریع عمل کند.

کابینت جزیره رولیک

کابینت جزیره رولیک یا حمل‌ونقل‌پذیر اجازه می‌دهد تا از فضای آشپزخانه به‌طور حداکثری استفاده کنید. این کابینت‌ها معمولاً دارای چرخ‌های مخصوص هستند که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را به‌راحتی جابجا کنید تا فضای آشپزخانه را با توجه به نیازهای خود تغییر دهید.

کابینت جزیره به‌شکل L

کابینت‌های جزیره به شکل L معمولاً در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شود. این نوع کابینت‌ها از دو سمت به دیوار متصل می‌شوند و در نتیجه شما می‌توانید از فضای آشپزخانه به‌طور کامل بهره‌برداری کنید.

کابینت جزیره به‌شکل U

کابینت جزیره به‌شکل U نیز برای آشپزخانه‌های بزرگ و با محیط‌های اداری مدرن مناسب است. این نوع کابینت‌ها از سه سمت به دیوارهای آشپزخانه متصل می‌شوند و فضای کاری زیادی را ایجاد می‌کنند.

کابینت آشپزخانه جزیره مدل مستقل

متریال های کابینت جزیره آشپزخانه

کابینت‌های جزیره آشپزخانه از متریال های مختلفی تشکیل شده‌اند که در طراحی و ظاهر آشپزخانه شما تأثیر دارند

کابینت جزیره چوبی

کابینت‌های جزیره چوبی به آشپزخانه‌ها طراحی طبیعی و گرمی می‌بخشند. چوب به‌عنوان یک مواد با دوام و طول عمر بالا محسوب می‌شود و می‌تواند برای انواع مختلف دکوراسیون‌ها استفاده شود.

کابینت جزیره استیل

کابینت‌های جزیره استیل، ظاهر مدرن و خنکی را به آشپزخانه می‌بخشند. استیل به‌عنوان یک ماده ضدزنگ و قوی شناخته می‌شود و برای آشپزخانه‌های با طراحی مدرن و صنعتی مناسب است.

کابینت جزیره لمینت

کابینت‌های جزیره لمینت، به‌عنوان یک انتخاب هوشمندانه برای آشپزخانه‌های با بودجه محدود محسوب می‌شوند. این کابینت‌ها از لایه‌های لمینتی شکیل شده‌اند که از خرابی و خط و خش محافظت می‌کنند.

کابینت جزیره شیشه‌ای

کابینت‌های جزیره شیشه‌ای باعث می شوند که آشپزخانه بزرگتر و روشن تر دیده شود. این نوع کابینت‌ها به‌طور معمول از شیشه‌های مقوایی یا شیشه‌های دو جداره ساخته می‌شوند که قابلیت نمایش داخل کابینت را فراهم می‌کنند.

کابینت جزیره آشپزخانه مدل  جدید

انواع طرح‌های محبوب

کابینت‌های جزیره آشپزخانه به انواع طرح‌ها و سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند:

1. کابینت جزیره مدرن

کابینت‌های جزیره مدرن با طراحی ساده و خطوط مینیمالیستی جذابیت خاصی به آشپزخانه می‌بخشند. این نوع کابینت‌ها از جنس مواد مدرن و تماماَ با رنگ‌های زیبا ساخته می‌شوند.

2. کابینت جزیره کم مصرف

طراحی کابینت‌های جزیره کم‌مصرف بر این اصول استوار است که فضای آشپزخانه را به‌طور بهینه بهره‌برداری کند. این کابینت‌ها از فضای کمی برخوردار هستند اما به دلیل طراحی هوشمندانه‌شان، به فضای کاری کافی دسترسی دارید.

3. کابینت جزیره صنعتی

کابینت‌های جزیره صنعتی با استفاده از مواد مانند فلز و استیل طراحی می‌شوند و به‌عنوان یک انتخاب مدرن و اسپرت شناخته می‌شوند. این کابینت‌ها ظاهری بسیار منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی دارند.

4. کابینت جزیره اسکاندیناوی

کابینت‌های جزیره اسکاندیناوی با طراحی ساده و رنگ‌های طبیعی به آشپزخانه‌ها زیبایی خاصی می‌بخشند. این نوع کابینت‌ها از چوب و مواد طبیعی ساخته می‌شوند که حس آرامش و طبیعت را به فضای آشپزخانه منتقل می‌کنند.

کابینت جزیزه آشپزخانه مدل اسکاندیناوی

انتخاب رنگ‌ها

رنگ‌های استفاده شده در کابینت‌های جزیره آشپزخانه نقش مهمی در ایجاد جذابیت ظاهری دارند:

رنگ‌های طبیعی

استفاده از رنگ‌های طبیعی مانند رنگ‌های چوبی و قهوه‌ای به آشپزخانه حس آرامی و گرمی می‌بخشد.

رنگ‌های شاد و جذاب

برای فضای آشپزخانه پرانرژی و پویا می‌توان از رنگ‌های شاد و جذاب مانند زرد، آبی و قرمز استفاده کرد.

کابینت‌های دوتنه

ترکیب دو رنگ متفاوت برای کابینت‌های جزیره آشپزخانه می‌تواند به آن ظاهری منحصربه‌فرد و زیبا ببخشد.

کابینت جزیزه آشپزخانه مدرن

نتیجه گیری

کابینت جزیره آشپزخانه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضای آشپزخانه است که هم ظاهری جذاب و مدرن به آشپزخانه می‌بخشد و هم کاربردیت و عملکرد خوبی دارد. با توجه به انواع مختلف کابینت‌های جزیره و انتخاب رنگ‌ها و نورپردازی‌های مناسب، می‌توانید آشپزخانه‌ای شیک و متفاوت را ایجاد کنید که به‌طور کامل به نیازهای شما پاسخگو است.

کابینت جزیره آشپزخانه

سوالات متداول

1. آیا کابینت‌های جزیره آشپزخانه نیاز به فضای بسیار زیادی دارند؟

کابینت‌های جزیره آشپزخانه به‌طور معمول نیاز به فضای زیادی ندارند و می‌توانند در آشپزخانه‌های کوچک‌تر هم استفاده شوند.

2. آیا کابینت‌های جزیره به‌شکل U بهتر از دیگر انواع هستند؟

کابینت‌های جزیره به‌شکل U برای آشپزخانه‌های بزرگ‌تر و با محیط‌های اداری مدرن مناسب هستند، اما انتخاب بهتری نسبت به سایر انواع ندارند، بلکه بستگی به فضای آشپزخانه و سلیقه شما دارد.

3. آیا کابینت‌های جزیره استیل عمر طولانی دارند؟

بله، کابینت‌های جزیره استیل به دلیل مقاومت بالا و خاصیت ضدزنگ، عمر طولانی و دوام دارند و می‌توانند به مدت طولانی در آشپزخانه‌ی شما مورد استفاده قرار بگیرند.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *