دکوراسیون

مرتب سازی فضای انباری با 8 ترفند هوشمندانه

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
5/5 - (1 امتیاز)

مرتب سازی فضای انباری با رعایت چند نکته-باکس های مختلف برای سازماندهی وسایل انباری همراه با عکس-

مرتب سازی فضای انباری

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

در فضاهای مسکونی انباری‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند ولی اکثر ما چون زیاد با این فضا سر و کار نداریم، به نظم و چیدمان وسایل آنجا اهمیت نمی‌دهیم. این کار را با تفکیک وسایلی که می‌خواهید و وسایلی که لازم ندارید، شروع کنید! در این فرآیند با خود روراست باشید. بسیاری از افراد وسایل زیادی را به امید اینکه یک روز از آنها استفاده کنند، نگه می‌دارند؛ درصورتی‌که ممکن است سال‌ها از آنها استفاده نکرده باشند پس لوازم اضافه را حذف کنید. همه ما می دانیم و با این موضوع مواجه شدیم که خیلی سریع انباری به یک فضای نامرتب و درهم و بهم ریخته تبدیل می شود اما وقتی فضای انباری خانه خود را مرتب کنید و وسایل آن را مرتب و سازماندهی شده بچینید این اتفاق نخواهد افتاد.

چندین نکته و ترفند برای سازماندهی انباری ها وجود دارد، هنگامی که نکات و چگونگی به حداکثر رساندن فضای انباری را یاد گرفتید، می‌توانید به راحتی اقلامی در اندازه‌های مختلف پیدا کنید و وسایل خود را منظم‌تر از آنچه تصور می‌کردید نگه دارید.

در ابتدای امر شما باید فضای انباری را تمیز و مرتب کنید برای انجام این کار، ابتدا تمام وسایل انباری را خالی کنید و آن را با کمک مواد شوینده مناسب همچون مایع ظرف‌شویی، سرکه سفید، آب ولرم و دستمال نخی، از سقف تا کف تمیز کنید.

زیرا در مکان‌های تاریک و مرطوب و بلااستفاده همچون انباری، امکان رشد و تکثیر قارچ، باکتری و حشرات بیشتر خواهد بود. در نتیجه ممکن است وسایلتان (به خصوص لباس‌ها) آسیب جدی در انباری ببینند. سپس از نشتی آب یا هر گونه رطوبت در این اتاقک کوچک جلوگیری کنید.

سپس نکات زیر را رعایت کنید:

1. قفسه بندی انباری ؛ وسایل را روی هم نگذارید

قانون شماره یک برای ذخیره هر چیزی در هر مکانی این است که هرگز اقلام را روی هم انباشته نکنید. در عوض، وسایل را در قفسه بگذارید. این روش نه تنها به دسترسی بیشتر به لوازم کمک می کند، بلکه باعث صرفه جویی در فضا می شود تا بتوانید موارد بیشتری را ذخیره کنید.

2. طبقه بندی وسایل مشابه

هنگام سازماندهی، هر مورد باید با موارد مشابه قرار گیرد. به عنوان مثال، وسایل کار و تعمیر را  نباید با وسایل نظافتی مخلوط شود. لوازم تعمیرات در یک بخش، لوازم نظافت در بخش دیگر، مواد غذایی در قسمت دیگر و غیره.

عکس از انباری

3. از برچسب ها استفاده کنید

برچسب ها کلیدی هستند. مطمئناً سطل ها و جعبه های زیادی در یک انباری پر از وسایل خواهید داشت. ممکن است اغلب از خود بپرسید، “در آن جعبه بزرگ دوباره چه چیزی وجود دارد؟” یا «آن آلبوم عکس را در کدام ظرف گذاشتم؟» وقتی برچسب می زنید به راحتی به این سوالات پاسخ داده می شود. حتی می‌توانید برچسب‌های منظمی را چاپ کنید و در همان نقطه روی هر ظرف قرار دهید تا فضای انباری شما یکنواخت شود.

مرتب سازی انباری

4. مرتب سازی بر اساس دفعات استفاده

هنگامی که ظروف خود را با دسته بندی های مربوطه برچسب گذاری کردید، متوجه شوید که به کدام یک از آنها بیشتر نیاز دارید. آن‌ها را کنار بگذارید و سپس آن‌ها را در قسمتی از انباری بگذارید که درست جلو و در دسترس باشدباشند. به احتمال زیاد، چیزهایی مانند آلبوم عکس یا یادگاری می توانند در پشت قرار بگیرند، در حالی که لوازم تمیز کردن و مواد غذایی می توانند در جلو باقی بمانند.

5. از باکس شفاف در انباری استفاده کنید

توجه کرده اید که در بیشتر انباری ها استفاده از جعبه های مقوایی و کارتونی رایج هستند، اما در واقع برای منظم بودن این روش درست نیست. آنچه شما نیاز دارید ظروف شفاف است. به این ترتیب، به راحتی می توانید آنچه را که در داخل آنها وجود دارد بدون اینکه همیشه آنها را بیرون بکشید و فضای انباری خود را به هم ریخته کنید. اگرچه ممکن است شما تمایل به مخفی کردن بعضی از اقلام داشته باشید، در آن صورت میتوانید آن وسیله مورد نظر را در جعبه کارتونی قرار دهید.

باکس شفاف

6. از باکس هایی با اندازه های مختلف استفاده کنید

یکی دیگر از مشکلات رایج در فضاهای انباری، استفاده از ظروف بزرگ است. ممکن است فکر کنید که می توانید فقط چند سطل بزرگ بخرید تا همه چیز را در آنها قرار دهید و آنها را در گوشه ای و دور از راه قرار دهید. با این حال، برای مرتب نگه داشتن فضای انباری، در واقع بهتر است بسته به اقلامی که دارید، تعداد زیادی ظروف در اندازه های مختلف خریداری کنید. اقلام کوچک باید در ظروف کوچکتر مانند شیشه های شفاف و موارد بزرگ در سطل های بزرگ قرار گیرند. قرار دادن بسیاری از چیزهای کوچک در یک سطل بزرگ مطمئناً منجر به از دست دادن وسایل شما می شود.

باکس های مناسب وسایل انباری

7. نصب قفسه های دیواری انباری

از قفسه‌های مناسب دیواری برای قرار دادن جعبه‌ها و اشیای کوچک‌تر استفاده کنید. حتی میتوانید به سلیقه خود تعدادی قفسه‌ چوبی بسازید. قفسه های آویزان یا کابینت ها را روی دیوارها نصب کنید تا اطمینان حاصل کنید که از فضای خود استفاده بهینه می کنید.

قفسه بندی انباری

8. برنامه ریزی کنید

آخرین توصیه ما این است که قبل از سازماندهی واقعی برنامه ریزی کنید که چگونه سازماندهی کنید. برخی از افراد می توانند به سادگی فضای ذخیره سازی خود را مطابق با این نکات تنظیم کنند و خوب باشند. دیگرانی که اقلام و درهم و برهمی بیشتری دارند باید بیرون بروند و چند سطل، قفسه و سایر ظروف جدید بخرند. اما تا زمانی که دقیقاً نمی دانید چه چیزی و چه مقدار باید ذخیره شود، این کار را انجام ندهید. با یک برنامه بازی وارد شوید و در کمترین زمان می توانید سازماندهی انباری خود را انجام دهید.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *