دکوراسیون

آشنایی با انواع دیوارپوش ها و مزایا و معایب آن ها در دکوراسیون

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
به این صفحه امتیاز بدهید

دیوارپوش ها و مزایا و معایب آنها در دکوراسیون، انواع مختلف دیوارپوش همراه با عکس، خرید دیوارپوش متناسب با سبک و متراژ دیوارتان

دیوارپوش

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

هنگام بررسی ایده هایی برای دیوارپوش، اکثر مردم بلافاصله به رنگ یا کاغذ دیواری فکر می کنند. اینها هر دو بدون شک انتخاب های عالی هستند، اما بررسی برخی از گزینه های دیگر نیز می تواند مفید باشد. مثل دیوارپوش چوبی،شیشه ای،پانل ها،گچی و.. که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. در واقع پوشش دیوار عمل پوشاندن یک سطح برای محافظت یا تزئین آن به دلخواه است. با توجه به هر کاربری، نوع پوشش دیوار متفاوت است.

سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید:

 قبل از شروع انتخاب پوشش، باید بدانید چه سبکی برای فضا می خواهید. متریالی که انتخاب می‌کنید باید انتظارات شما را هم از نظر عملکرد و هم در پایان برآورده کند. همچنین باید مطمئن شوید که رنگ با پالتی که می خواهید در فضا استفاده کنید مطابقت داشته باشد.

تعمیر و نگهداری را فراموش نکنید:

 یکی دیگر از جنبه هایی که باید قبل از انتخاب پوشش دیوار در نظر بگیرید، نگهداری است. مواد ارزان قیمت زیادی وجود دارد، اما هزینه آن افزایش می یابد زیرا نیاز به نگهداری مداوم دارند.

کارایی:

باید پوشش هایی با خواص حرارتی خوب انتخاب کنید که گرما را در زمستان حفظ کرده و در ماه های گرم اتاق را شاداب نگه دارند. و همچنین عایق صدا نیز باشد.

انواع دیوارپوش

1.رنگ کردن

رنگ یکی از رایج ترین انواع پوشش های دیوار داخلی است و دلیل خوبی هم دارد. این در سمت ارزان‌تر طیف قرار دارد (البته بسته به رنگ) و می‌تواند برای هر اتاقی مناسب باشد.

2. کاغذ دیواری

یکی از سریع ترین راه حل ها برای تغییر ظاهر دکوراسیون خانه، استفاده از کاغذ دیواری است. ارزان بودن ، نصب آسان و در طیف رنگی و طرح های مختلف وجود دارد که از ویژگی های این پوشش است.

کاغذدیواری

3.دیوارهای گچی

این یکی از سنتی ترین دیوارپوش ها است، این شامل استفاده از گچ یا سیمان برای عایق کاری سطح دیوارها است. با افزودن رنگ انتخابی، جلوه ای تمیز ایجاد می کند.

4.پانل های دیواری

پانل های دیواری روکش هایی هستند که یک راه عالی برای نشان دادن حسی مجلل به خانه است. از آنها در طراحی اتاق‌خواب‌ها و یا نشیمن ها و حتی محیط اداری استفاده می شود. پوشش پانل های دیواری علاوه بر قسمت تزئینی، عایق حرارتی و صوتی محل نصب را نیز ارائه می دهد. همچنین برای پوشاندن عیوبی که به مرور زمان در دیوارهای خانه ما پیدا می شود بسیار مفید است.

5.دیوارپوش چوبی

قطعا یکی از پرتقاضاترین دیوارپوش های موجود در بازار است. این در چوب طبیعی یا مصنوعی موجود است و به طور گسترده ای برای پوشش دیوارهای داخلی مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن، فضای غذاخوری و حتی نماهای خارجی استفاده می شود. رایج ترین اثر آن ایجاد فضاهای گرم و دلپذیر استو از معایب آن میتوان گفت که نصب آن‌ها آسان نیست.

دیوارپوش چوبی

6. دیوارپوش فومی و سفالی

دیوارپوش فومی ساخته شده از فوم پلی اتیلن می باشد که در بافت خود دارای منافذ هوا است. این دیوارپوش نرم و دارای انعطاف می باشد. میزان نرمی و انعطاف دیوارپوش فومی بستگی به تراکم منافذ هوای موجود در بافت دارد. این دیوارپوش دارای تنوع در طرح و رنگ و نصب آسان بوده و برای نصب باید زیرسازی صاف داشته باشد. برای زیباسازی قسمت های مختلف ساختمان و محل کار می توان از ورق های فومی استفاده کرد.

7.دیوارپوش سنگی

این نوع دیوارپوش ها بسیار بادوام هستند و می توانند ظاهر زیبای خود را حفظ کنند. کاشی های سنگ طبیعی را می توان از تخته سنگ، گرانیت، تراورتن یا سنگ مرمر ساخت. و از آنها در فضاهایی مانند: فضای پشت تلویزیون، پشت شومینه یا دیوار سرویس بهداشتی استفاده می کنند. نصب این نوع دیوارپوش ها آسان نیست و نیاز به درزگیری دارد.

دیوارپوش سنگی

8.دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای دارای مزایای بالایی من جمله وزن کم و ضدخش بودن آن است که دارد. مصرف نقطه های روشن ال ای دی، آماده کردن، نصب بسیار راحت، آسان و سریع از مزایای دیگر این نوع از شیشه ها می باشد.
این دیوارپوش ها با ایجاد جذابیت و زیبایی باعث تنوع در فضا و دیوار ها می شود که زیبایی منحصر فرد و ماندگاری را به وجود می آورد. به راحتی تمیز می شوند و از ایجاد لکه جلوگیری می کنند. از این نوع پوشش برای مکان های تجاری و اداری و نیز در خانه برای حمام و آشپزخانه استفاده می شود.

دیوارپوش شیشه ای

9.سرامیک و کاشی کاری

این نوع دیوارپوش اغلب در فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه و حمام استفاده می شوند و با توجه به روندهای جدید در دکوراسیون داخلی، به دلیل تنوع رنگ ها و طرح ها به عنوان گزینه ای برای روکش دیوارهای داخلی و پوشش دیوارها دیده می شوند. بسیار مقاوم در برابر ضربه و خراش، تمیز کردن آسان از مزایای این روکش ها می باشد.

دیوارپوش سرامیکی

ما در این مطلب سعی کردیم انواع مختلف و پرکاربرد دیوارپوش ها و مزایا و معایب آن ها را به شما معرفی کنیم. در نتیجه دیوارپوش ها تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارند و به همین دلیل در چند سال اخیر نقش مهمی در دکوراسیون مسکونی و اداری و تجاری پیدا کرده اند. این پوشش های دیوار به همان اندازه که می توانند فضا را حرفه ای نشان دهند، با انتخاب اشتباه نتیجه ای عکس خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است در انتخاب هر یک از انواع دیوارپوش در دکوراسیون داخلی دقت کامل را داشته باشید و از یک طراح و نیروی متخصص کمک بگیرید.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *