دکوراسیون

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال شکل: ایده‌هایی مدرن و کاربردی

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به این صفحه امتیاز بدهید

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال شکل، چیدمان مبل ال به 3 روش ساده، ایده‌های چیدمان پذیرایی با مبل ال شکل + تصاویر

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

مبل ال شکل یکی از محبوب‌ترین مبلمان برای چیدمان پذیرایی است. این نوع مبل به دلیل استفاده بهینه از فضا، راحتی و زیبایی ظاهری که دارد، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

اگر شما نیز عاشق مبل ال هستید اما این احتمال را می‌دهید که پذیرایی شما برای قرارگیری مبل ال خیلی کوچک است، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

مبل ال به دلایل زیادی محبوبیت یافته‌ و به رقیب اصلی مبل‌ راحتی معمولی تبدیل شده است. این مدل از مبل فضای بیشتری را برای استراحت، چرت زدن و تماشای برنامه‌های تلویزیونی ارائه می‌دهند و بسیاری مزایای دیگر با خود به همراه می‌آورد. اما با این حال نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که مبل ال اندازه‌ی بزرگتری دارد و حجم نسبتا بالایی از اتاق را اشغال می‌کند. مخصوصا زمانی که صحبت از آپارتمان‌های کوچک باشد، یک میلی‌متر فضا نیز اهمیت پیدا می‌کند. پس راه‌حل چیست؟ پیشنهاد ما خرید مبل ال با اندازه‌ی کوچک است.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

نکات مهم در انتخاب و چیدمان مبل ال شکل

انتخاب مبل ال شکل مناسب با توجه به متراژ و شکل پذیرایی

قبل از خرید مبل، حتما متراژ و شکل پذیرایی خود را به دقت اندازه‌گیری کنید. مبل ال شکل نباید فضای پذیرایی را اشغال کند و یا راه‌های عبور و مرور را مسدود کند.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

انتخاب رنگ و جنس مبل ال

رنگ و جنس مبل باید با سایر المان‌های دکوراسیون پذیرایی مانند مبلمان، فرش، پرده‌ها و … هماهنگ باشد.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

چیدمان مبل ال شکل

  • چیدمان گوشه‌ای: این نوع چیدمان برای پذیرایی‌های کوچک مناسب است. در این چیدمان، مبل ال شکل در گوشه‌ای از پذیرایی قرار می‌گیرد و فضای جلوی آن برای قرار دادن میز تلویزیون، میز عسلی و یا سایر مبلمان مناسب است.
دکوراسیون پذیرایی با مبل ال
  • چسباندن مبل ال به یکی از دیوارها: اگر فضای شما امکان قرار دادن مبل ال در گوشه‌ای از اتاق را به شما نمی‌دهد، می‌توانید بجای گوشه‌ی اتاق از یکی از دیوارها کمک بگیرید و مبل ال را به آن بچسبانید. بسیاری از طراحان داخلی این نوع چیدمان را بهترین گزینه‎ برای دکوراسیون اتاق‎‌های کوچک می‌‎دانند. شما می‌‎توانید برای اینکار از دیوار روبروی تلویزیون، شومینه یا هر نقطه کانونی اتاق‎ استفاده کنید.
دکوراسیون پذیرایی با مبل ال
  • چیدمان خطی: چیدمان خطی مبل ال یکی دیگر از گزینه‌های شما برای قرار دادن مبل ال برای پذیرایی کوچک تان است که نسبت به چیدمان ال شکل فضای کمتری را اشغال می‌کند و برای فضاهای کوچک عالی است.
دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

آیا انتخاب مبل ال برای فضاهای کوچک صحیح است؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم: بله! داشتن پذیرایی کوچک به این معنی نیست که قرار است هر چیزی را فدا کنید. اگر اتاق نشیمن شما بزرگ نیست، نیازی نیست که از رویای خود برای داشتن مبل ال دست بکشید. این تصور که مبل ال برای فضاهای کوچک زیاد مناسب نیست، غلط است. بسیاری از مردم این تصور که مبل ال فضای زیادی را اشغال می‌کند و باعث خواهد شد فضای خیلی کوچکتر بنظر برسد، از خرید آن دوری می‌کنند. اما در واقع دقیقا برعکس این موضوع است. انتخاب مبل ال مناسب می‌توانید فضای کوچک شما را بزرگتر، دلبازتر و جذاب‌تر نماید.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال

کلام آخر

امیدواریم که با الهام از نکاتی که گفتیم و نمونه‎ عکس‌‎هایی که نشان دادیم ، بتوانید بهترین چیدمان مبل ال را در فضای خود اجرا کنید؛ و پذیرایی خود را با مبل ال شکل به فضایی زیبا، مدرن و کاربردی تبدیل کنید.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *