دکوراسیون

آشپزخانه بدون کابینت| دکوراسیون با شلف

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
3.7/5 - (6 امتیاز)

دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت و با شلف دیواری، دیزاین آشپزخانه کوچک با چند راهکار ساده، دکور آشپزخانه بدون کابینت، آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

آشپزخانه‌های کوچک بدون کابینت می‌توانند با کمی خلاقیت و ظرافت به فضایی زیبا، کاربردی و مدرن تبدیل شوند. استفاده از شلف به جای کابینت می‌تواند راه حلی ایده‌آل برای این نوع آشپزخانه‌ها باشد. امروزه در برخی از خانه‌های مدرن دیگر از کابینت استفاده نمی‌شود. طراحان دکوراسیون با ایجاد بخش‌های مختلفی در آشپزخانه سعی کردند به این محیط کمی تنوع ببخشند و دیگر از کابینت استفاده نکنند.

دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

دکوراسیون آشپزخانه کوچک با شلف و بدون کابینت

کابینت های دیواری جای خود را دارند – آنها آشپزخانه را مرتب نگه می دارند و فضای ذخیره سازی زیادی را فراهم می کنند. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است تصمیم به طراحی آشپزخانه بدون کابینت دیواری بگیرید.

دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

برداشتن کابینت‌های دیواری یک تصمیم رایج برای افرادی است که آشپزخانه‌های کوچکی دارند، زیرا تعداد زیاد واحدهای نصب‌شده می‌تواند فضای کوچکی را ایجاد کند.

از سوی دیگر، برخی از صاحبان خانه ها با فضای سخاوتمندانه ممکن است صرفاً به دلیل ترجیحات زیبایی شناختی، آشپزخانه ای بدون کابینت دیواری را انتخاب کنند.

دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

در اینجا چند ایده برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک با شلف و بدون کابینت آورده شده است:

1. انتخاب شلف مناسب

  • جنس: شلف‌ها را می‌توان از جنس‌های مختلفی مانند چوب، فلز، شیشه و … انتخاب کرد. انتخاب جنس شلف به سلیقه شما، سبک دکوراسیون آشپزخانه و بودجه شما بستگی دارد.
  • اندازه: شلف‌ها را در اندازه‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد. شما باید شلف‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با فضای آشپزخانه شما باشند و فضای کافی برای ذخیره‌سازی لوازم و ظروف شما را داشته باشند.
  • مدل: شلف‌ها در مدل‌های مختلفی مانند ساده، طبقه‌بندی‌شده، گوشه‌ای و … موجود هستند. شما باید مدلی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگ باشد.
دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

2. چیدمان شلف‌ها

  • فضای خالی دیوارها: از فضای خالی دیوارها برای نصب شلف استفاده کنید.
  • بالای سینک ظرفشویی: می‌توانید از فضای بالای سینک ظرفشویی برای نصب شلف و قرار دادن ظروف استفاده کنید.
  • بالای اجاق گاز: می‌توانید از فضای بالای اجاق گاز برای نصب شلف و قرار دادن ادویه‌ها و روغن‌ها استفاده کنید.
  • گوشه‌های آشپزخانه: می‌توانید از گوشه‌های آشپزخانه برای نصب شلف و قرار دادن وسایلی که به ندرت استفاده می‌کنید استفاده کنید.
دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

3. یک جزیره متحرک یا چرخ دستی بسازید

برای آشپزخانه بدون کابینت است، می‌‎توانید برای مقابله با کمبود فضا از جزیره‌های متحرک استفاده کنید. جزیره‌ متحرک هم مانند چرخ دستی‌ کلی فضای اضافه برای شما ایجاد می‌کند و در عین حال متحرک است. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از حجم داخلی جزیره، از روی آن به عنوان میزکار استفاده کنید یا با وسایل دکوری روی آن را تزیین کنید.

دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

نکات تکمیلی

  • نورپردازی: از نورپردازی مناسب در زیر شلف‌ها برای روشن کردن فضای کار خود استفاده کنید.
  • رنگ: از رنگ‌های روشن برای رنگ‌آمیزی دیوارها و شلف‌ها استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما بزرگتر به نظر برسد.
  • نظم و ترتیب: آشپزخانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا فضایی دلنشین و کاربردی داشته باشید.
دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

آشپزخانه اوپن بدون کابینت دیواری

هنگام ایجاد یک آشپزخانه و فضای نشیمن با پلان باز، مهم است که آشپزخانه را از بقیه اتاق جدا کنید. با جایگزینی کابینت های دیواری با جزیره آشپزخانه، صاحبان خانه با موفقیت آشپزخانه را از قسمت های نشیمن و غذاخوری متمایز می کنند.

دکوراسیون آشپزخانه بدون کابینت

با استفاده از این ایده‌ها و کمی خلاقیت می‌توانید آشپزخانه کوچک خود را بدون کابینت به فضایی زیبا، کاربردی و مدرن تبدیل کنید.

لینک کوتاه مقاله :

درباره ما
محوطه‌ سازی مدرن

درباره جام نما مگ

در تیم جام نما مگ تلاش میشه با انتشار محتوا در زمینه دکوراسیون و معماری، کمکی باشیم برای یافتن سوالات و پاسخ ها و معرفی انواع ایده در این زمینه برای شما عزیزان.

شبکه های اجتماعی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت مطالب جالب، ایمیلتان را در کادر زیر وارد کنید.

محبوب ترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *